Lui Näslund Koch bliver ny næstforperson i Yngre Læger
Lui Näslund Koch er valgt som ny næstforperson i Yngre Læger på bestyrelsesmødet den 22. juni 2026. Han afløser hermed Sara Radl, som i maj trådte ud af bestyrelsen.
Lui Näslund Koch har været medlem af Yngre Lægers bestyrelse siden 2024. Her har han i et år været forperson for Yngre Lægers almen praksis udvalg – et udvalg, som han fortsætter med at være forperson for.
Han blev uddannet læge i 2017 og er i gang med sin hoveduddannelse i almen medicin. Til dagligt arbejder han i en lægepraksis i Ishøj.
Lui Näslund Koch tiltræder næstformandsposten med det samme.
På bestyrelsesmødet den 22. juni blev David Füchtbauer samtidig konstitueret som forperson for overenskomstudvalget pr. 1. august 2026.
Yngre Lægers bestyrelse består af:
• Wendy Sophie Schou, forperson
• Lui Näslund Koch, næstforperson
• Søren Niemi Helsø
• Tue Kruse Rasmussen
• Sanne Møller Thysen
• David Füchtbauer
• Kasper Tegtmeier Sinding
• Katrine Feldballe Bernholm
• Malene Nepper