Klinikvisning: Sådan ser og redigerer du klinikkens oplysninger i Min Læge-appen
Klinikvisning i Klinik+ i dit lægepraksissystem åbner op for muligheden for at se klinikkens oplysninger, som fremgår af Min Læge-appen. Her kan du læse mere om, hvordan du få adgang til oplysningerne samt læse en vejledning til, hvorhenne i lægepraksissystemet, du kan redigere oplysningerne.
Klinikvisning gør det nemmere at se klinikkens oplysninger, som fremgår af Min Læge-appen over for patienter tilknyttet klinikken. Dertil fremgår af denne side vejledninger til, hvorhenne i lægepraksissystemerne klinikker kan redigere oplysningerne.
Muligheden for at tilgå Klinikvisning sker via samtykke i webappen Klinikvisning i Klinik+ i klinikkens lægepraksissystem. Hvis du er i tvivl om, hvor du finder Klinik+ i klinikkens lægepraksissystem, kan du se det på siden om Klinik+:
Klinik+ (plo.dk)
Du finder Klinikvisnings logo nederst på denne side.
Når samtykke er givet, kan lægen/personalet se løsningen i egen Min Læge App. Samtykke til at kunne tilgå løsningen i egen Min Læge App for både praktiserende læger og personale er sat til en periode på ét år. Derfor bør klinikken være opmærksom på dette i forbindelse med fx personales ophør i klinikken.
Klinikvisning vil blive udviklet over tid. Klinikvisning indeholder for nu en visning af:
- Klinikkens detaljeside med bl.a. info om klinikkens adresse, telefonnummer og lignende.
- Oplysning om eventuelt nuværende ferieafløser. Det er kun muligt at se eventuelt nuværende afløser,
selvom der skulle være én eller flere kommende afløsere.
Du kan i følgende vejledning fra januar 2025 se skærmbilleder i en Min Læge App, der viser Klinikvisning:
Klinikvisning: Vejledning med skærmbilleder (pdf) - januar 2025
I en kommende udvikling af Klinikvisning, er det en ambition, at klinikken kan se "bookingsflowet"/egne konsultationstyper.
PLO har efterspurgt og fået nedenstående vejledninger fra lægepraksissystemerne. De indeholder oplysninger om hvorhenne i klinikkens lægepraksissystem, klinikken redigerer de redigerbare oplysninger.
Det er ikke muligt at redigere teksten under overskrifterne "tidsbestilling", "e-konsultationer" og "videokonsultationer". Ligesom det altid vil fremgå, at klinikken har åbent ml. kl. 8 og 16 af hensyn til overenskomsten. Der kan dog tilføjes flere åbningstider, som kan afspejle klinikkens reelle åbningstider med fx oplysning om, hvilken dag på ugen, der er længere åbent.
Der kan gå omkring et døgn fra, at klinikken redigerer sine oplysninger i lægepraksissystemet til, at de slår igennem i patienternes Min Læge App samt kan ses via Klinikvisningsløsningen.
Vælg dit lægepraksissystem for at finde vejledning
Datatype, der vises i Min Læge-appen |
Beskrivelse af hvor og hvordan klinikken redigerer datatypen med udstilling i Min Læge-appen |
Evt. link til hvorhenne dette redigeres og/eller fx guide |
Kontaktoplysninger – Herunder adresse, telefonnummer, link til klinikkens hjemmeside (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Det skal tilføjes/redigeres direkte i Klinik+ |
I øverste menulinje tryk på k+ --> |
Åbningstider |
OBS: Det vil altid fremgå, at klinikken har åbent ml. kl. 8 og 16 af hensyn til overenskomsten. |
I øverste menulinje tryk på k+ --> |
”Vi tilbyder”-området – Herunder beskrivelse af tidsbestillingstype fx Tid-Samme-Dag, E-konsultationer og videokonsultation (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Det skal tilføjes/redigeres direkte i Klinik+ |
I øverste menulinje tryk på k+ --> |
Konsultationstyper |
Menu --> Systemmanager --> E-moduler --> E-tidstyper --> Her er oversigten over hvad patienten kan booke samt længden. Man kan trykke Ny eller Ret, efter vil man kunne rette beskrivelsen, længden, besked til patient ved booking af denne type, samt evt. accept af denne besked, hvilke kalendere denne type skal kunne bookes i. |
https://manual.egclinea.dk/index.html?e-tidsbestilling_e-tidstyper.htm |
Ansatte medarbejdere |
Det skal tilføjes/redigeres direkte i Klinik+ |
I øverste menulinje tryk på k+ --> |
FriFerie |
Det skal tilføjes/redigeres direkte i Klinik+ |
I øverste menulinje tryk på k+ --> |
EG Clineas support kan kontaktes for hjælp til ovenstående eller lignende. EG Clineas support har kontaktoplysningerne:
tlf: 72602610
mail: support.healthcare@eg.dk
Datatype, der vises i Min Læge-appen |
Beskrivelse af hvor og hvordan klinikken redigerer datatypen, der vises i Min Læge-appen |
Evt. link til hvorhenne dette redigeres og/eller fx guide |
Kontaktoplysninger – Herunder adresse, telefonnummer, link til klinikkens hjemmeside (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Adresse, telefonnummer: Under menupunktet Kartoteker --> Klinik
|
https://manual-winplc.eghealthcare.dk/index.html?klinikoplysninger.html
|
Åbningstider |
OBS: Det vil altid fremgå, at klinikken har åbent ml. kl. 8 og 16 af hensyn til overenskomsten. |
|
”Vi tilbyder”-området – Herunder beskrivelse af tidsbestillingstype fx Tid-Samme-Dag, E-konsultationer og videokonsultation (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Ikke relevant. Dette styres i forbindelse med konsultationstyper.
|
|
Konsultationstyper |
Aftalekalender indstillinger --> Online |
https://manual-winplc.eghealthcare.dk/index.html?online---konsultationstyper.html |
Ansatte medarbejdere |
Under menupunktet Kartoteker --> Brugere
Brugeropsætning for MLA: Opsætning --> Patientkommunikation --> Behandlere |
https://manual-winplc.eghealthcare.dk/index.html?behandlere_2.html |
FriFerie |
PLO Fri Ferie: Klinik+ --> PLO Fri Ferie eller Aftalekalender indstillinger --> Ferie |
https://manual-winplc.eghealthcare.dk/index.html?ferielukket-i-klinikken.html |
WinPLC's support kan kontaktes for hjælp til ovenstående eller lignende. WinPLC's support har kontaktoplysningerne:
tlf: 72602965
mail: support.winplc@eg.dk
Datatype, der vises i Min Læge-appen |
Beskrivelse af hvor og hvordan klinikken redigerer datatypen med udstilling i Min Læge-appen |
Evt. link til hvorhenne dette redigeres og/eller fx guide |
Kontaktoplysninger – Herunder adresse, telefonnummer, link til klinikkens hjemmeside (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Det synkroniseres fra "klinikopsætning". |
Vedligehold --> andet --> klinikker |
Åbningstider |
OBS: Det vil altid fremgå, at klinikken har åbent ml. kl. 8 og 16 af hensyn til overenskomsten. |
|
”Vi tilbyder”-området – Herunder beskrivelse af tidsbestillingstype fx Tid-Samme-Dag, E-konsultationer og videokonsultation (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Det synkroniseres fra "klinikopsætning". Aftaletyper hentes fra tidsbestilling. |
Vedligehold --> andet --> klinikker --> flere funktioner --> ePortal
Tidsbestilling --> aftaletyper |
Konsultationstyper |
Aftaletyper hentes fra tidsbestilling |
Tidsbestilling --> aftaletyper |
Ansatte medarbejdere |
Vedligehold --> brugere |
Vedligehold --> brugere |
FriFerie |
Via Klinik+ |
Onlineoplag --> Klinik+ --> PLO Fri Ferie |
XMO's support kan kontaktes for hjælp til ovenstående eller lignende. XMO's support har kontaktoplysningerne:
tlf: 88168791
E-mail:
xmo.support@cgm-dk.cgm.com
Bemærk: Fotos ses bedst på computer.
Datatype, der vises i Min Læge-appen |
Beskrivelse af hvor og hvordan klinikken redigerer datatypen, der vises i Min Læge-appen |
Evt. link til hvorhenne dette redigeres og/eller fx guide |
Kontaktoplysninger – Herunder adresse, telefonnummer, link til klinikkens hjemmeside (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
|
Gå til systemindstillinger --> Vælg installationsoplysninger --> ret oplysninger og klik Ok |
Åbningstider |
OBS: Det vil altid fremgå, at klinikken har åbent ml. kl. 8 og 16 af hensyn til overenskomsten. |
Klik på vedligehold --> vælg Min læge app --> vælg Åbningstider --> indtast eller ret oplysninger og klik Ok |
”Vi tilbyder”-området – Herunder beskrivelse af tidsbestillingstype fx Tid-Samme-Dag, E-konsultationer og videokonsultation (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Tid samme dag.
|
Klik på systemfunktioner --> indstillinger --> systemindstillinger --> vælg fanen Internetmodul--> Ving af i ’Klinikken tilbyder ’Tid samme dag’ booking’ |
”Vi tilbyder”-området – Herunder beskrivelse af tidsbestillingstype fx Tid-Samme-Dag, E-konsultationer og videokonsultation (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Om klinikken tilbyder emailkonsultation ligger på brugerne.
|
Klik på systemfunktioner --> vælg ret bruger --> vælg fanen ’Min læge app’ --> Ving af i Email konsultation. |
Konsultationstyper |
|
Klik på vedligehold --> tidsbestilling --> tidstyper -->ving af i ’Lægevejen’, for de tidstyper der skal være tilgængelig for patienterne at booke --> for klinikker der kobler konsultations typerne på tider skal de tilføje eller eller fjerne konsultationstyperne nederst i billedet. |
Ansatte medarbejdere |
|
Klik på systemfunktioner --> vælg ret bruger --> vælg fanen ’Min læge app’ --> Ving af i Email konsultation. |
FriFerie |
|
|
Novax' support kan kontaktes for hjælp til ovenstående eller lignende. Novax' support har kontaktoplysningerne:
tlf: 86210211
Vejledning findes som Word-fil herunder
Vejledning MultiMedWeb - jan 2025 (Word)
MultiMedWebs support kan kontaktes for hjælp til ovenstående eller lignende. MultiMedWebs support har kontaktoplysningerne:
tlf: 75725499
e-mail: hotline@multimed.dk
Datatype, der vises i Min Læge-appen |
Beskrivelse af hvor og hvordan klinikken redigerer datatypen med udstilling i Min Læge-appen |
Evt. link til hvorhenne dette redigeres og/eller fx guide |
Kontaktoplysninger – Herunder adresse, telefonnummer, link til klinikkens hjemmeside (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Vedligeholdes under "Firmaoplysninger".
|
Se FAQ på ”Min Læge” |
Åbningstider |
OBS: Det vil altid fremgå, at klinikken har åbent ml. kl. 8 og 16 af hensyn til overenskomsten. OBS: Der understøttes ikke åbningstider for hhv. ”Telefontid”, ”Tidsbestilling”, ”Konsultation” og ”Akut/åben konsultation” sådan som patientportalen gør det. |
Se FAQ på ”Min Læge” |
”Vi tilbyder”-området – Herunder beskrivelse af tidsbestillingstype fx Tid-Samme-Dag, E-konsultationer og videokonsultation (opdelt, hvis redigeringen finder sted forskellige steder) |
Min Læge administration |
Se FAQ på ”Min Læge” |
Konsultationstyper |
Min Læge administration |
Se FAQ på ”Min Læge” |
Ansatte medarbejdere |
Synkroniseres automatisk med Min Læge, hvis medarbejderen opsættes til at kunne kontaktes/bookes via patientportalen. OBS: Hvis alias angives på medarbejderen uploades dette alias i stedet for det fulde navn. |
Se FAQ på ”Min Læge” |
FriFerie |
Min Læge administration |
Se FAQ på ”Min Læge” |
MyClinics support kan kontaktes for hjælp til ovenstående eller lignende. MyClinics support har kontaktoplysningerne:
tlf: 45162120
mail: support@myclinic.dk