Gå til indhold

Tilbud til praktiserende læger i krise

PLO vil meget gerne hjælpe medlemmer, der er ramt af sygdom eller krise. Både PLO og Lægeforeningen har en række tilbud, som du kan læse mere om her.

TØV IKKE MED AT KONTAKTE OS

PLO Medlemsservice: 3544 8490 - eller plo@dadl.dk

Administrationsudvalgets sekretariat kan hjælpe med at afklare, hvilke tilbud du kan få mest gavn af. Telefontiden er mandag og fredag kl. 9-12 samt tirsdag og onsdag kl. 13-16: 3544 8390 - adm.plo@dadl.dk

 

  • Psykologbistand – medlemmer af PLO kan få hjælp hos en erhvervspsykolog, hvis man er presset fx pga. stor arbejdsbelastning, hårdt psykisk arbejdsmiljø, personalesag, klagesag, arbejdsskade mv. 
    Læs mere om psykologbistand her

  • Coach – medlemmer af PLO kan få et forløb med en coach, der selv er praktiserende læge. Forløbet er et kognitivt forløb, og tilbuddet har en mere bred og konkret funktion.
    Skriv til administrationsudvalget 

  • Socialrådgiver - medlemmer af Lægeforeningen kan få rådgivning fra en socialrådgiver om personlige, økonomiske og sociale forhold. Socialrådgiver Susanne Qvistgaard kan kontaktes på sq@dadl.dk eller 3544 8213 mellem kl. 9-12.30.
  • Kollegialt netværk - medlemmer af Lægeforeningen kan få anonym og gratis rådgivning om stort og småt (arbejde, sygdom, stress, misbrug, klagesager, familie osv.)
    Find netværksrådgiver her

  • Mediation - hvis du har en konflikt med din kompagnon, kan PLO hjælpe med en uvildig mediation. 
    Læs om mediation her

  • Digital chikane - oplever du digital chikane, kan du kontakte Lægeforeningens jurister på 3544 8107.

  • Klager - har du fået en klagesag, kan enten PLO eller Lægeforeningen hjælpe. 
     Læs om hjælp til en klagesag her

 

Sådan kan du arbejde med trivsel: Kurser, klynger, kvalitetsenhederne, regionale tilbud m.m.