Gå til indhold

Ydelsesbeskeder i Min Læge

Ydelsesbeskeder i Min Læge-appen giver patienten indblik i den afregning, som almen praksis har lavet på baggrund af patientens kontakt.

De første ydelsesbeskeder vil finde vej til Min Læge-appen i slutningen af maj eller begyndelsen af juni 2024.

Detaljerne om ydelsesbeskeder kommer på plads over de næste uger. PLO orienterer medlemmerne med flere detaljer, før de lanceres. 

Hvad går løsningen ud på?

Én ydelsesbesked vil som udgangspunkt blive sendt til patienten én gang i døgnet på hverdage, hvis der er afregnet en grundydelse på patientens CPR-nummer.

Hvis patienten er i tvivl om, hvorvidt ydelsesbeskeden stemmer overens med kontakten, vil patienten måske ringe eller skrive til klinikken. Her bistår PLO selvfølgelig de klinikker, der har spørgsmål.

Det er en del af PLO's kommunikation til borgere, at afregninger kan blive rettet senere, selv om borgeren allerede har modtaget ydelsesbeskeden i Min Læge-appen.