Udvalg i PLO
PLO har en række udvalg. Her kan du læse om de væsentligste. PLO fik ny udvalgsstruktur i december 2024. Der kan endnu ikke læses mere om alle udvalg.
Nederst finder du link til Fonden for Almen Praksis - og fondens styregrupper - samt til samarbejdsudvalgene og Landssamarbejdsudvalget. Savner du information om et udvalg eller en styregruppe, er du velkommen til at kontakte PLO's sekretariat.
- Aftaleudvalget Aftaleudvalget overtager opgaver fra Forhandlingsudvalget og Rekrutterings- og Fastholdelsesudvalget. Mere om udvalget er på vej
- Opgaveudvalget Opgaveudvalget beskæftiger sig med den nationale opgavebeskrivelse, vejledninger fra Sundhedsstyrelsen og tiltag i regioner/forretningsudvalg/sundhedsråd vedr. almen praksis’ opgaveportefølje. Udvalget overtager opgaver fra Akutudvalget og Udvalg for tværsektorielt samarbejde. Mere om udvalget på vej
- Koordinationsudvalget Koordinationsudvalget består af medlemmer af PLO’s forhandlingsudvalg og de fem regionale PLO-formænd. Det er Udvalgets formål dels at koordinere regionale tiltag og dels at koordinere tiltag mellem PLO-C og PLO-R
- Digitaliseringsudvalget Digitaliseringsudvalget arbejde omhandler digitaliseringen af sundhedsvæsenet
- Administrationsudvalget PLO's Administrationsudvalg uddeler økonomisk kompensation ved bl.a. sygdom og barsel. Se medlemmerne og find kontaktoplysninger
- Efteruddannelsesudvalg Udvalget har til formål at formulere overordnede politikker vedrørende efteruddannelse af praktiserende læger samt at indstille, at relevante efteruddannelsesaktiviteter iværksættes for såvel de praktiserende læger som praksispersonale.
- Uddannelsesudvalget Udvalget koordinerer samarbejde inden for alle dele af uddannelsesområdet, hvor PLO er repræsenteret eller på anden måde har en rolle.