Udvalg i PLO
PLO har en række udvalg. Her kan du læse om de væsentligste. PLO fik ny udvalgsstruktur i december 2024.
Nederst finder du link til Fonden for Almen Praksis - og fondens styregrupper - samt til samarbejdsudvalgene og Landssamarbejdsudvalget. Savner du information om et udvalg eller en styregruppe, er du velkommen til at kontakte PLO's sekretariat.
- Aftaleudvalget Udvalget varetager PLO’s interesser bredt i forhold til at forhandle og indgå centrale aftaler med RLTN. Udvalget arbejder endvidere med rammer for rekruttering- og fastholdelse af praktiserende læger i almen praksis.
- Opgaveudvalget Udvalget beskæftiger sig med opgavebeskrivelsen vedr. almen praksis i bred forstand ift. det nationale, regionale og kommunale niveau.
- Koordinationsudvalget Koordinationsudvalget består af medlemmer af PLO’s Aftaleudvalg og de fem regionale PLO-formænd.
- Digitaliseringsudvalget Digitaliseringsudvalget arbejde omhandler digitaliseringen af sundhedsvæsenet
- Administrationsudvalget PLO's Administrationsudvalg uddeler økonomisk kompensation ved bl.a. sygdom og barsel. Se medlemmerne og find kontaktoplysninger
- Efteruddannelsesudvalg Udvalget har til formål at formulere overordnede politikker vedrørende efteruddannelse af praktiserende læger samt at indstille, at relevante efteruddannelsesaktiviteter iværksættes for såvel de praktiserende læger som praksispersonale.
- Uddannelsesudvalget Udvalget koordinerer samarbejde inden for alle dele af uddannelsesområdet, hvor PLO er repræsenteret eller på anden måde har en rolle.